Kodėl mokytojai šiandien gatvėse?

2016-02-23, Partijos Tvarka ir teisingumas pirmininkas Prezidentas Rolandas Paksas

Pareiškimas dėl įtemptos situacijos šalies švietimo sistemoje

2016 metų vasario 23 diena

Vilnius

Švietimas yra prioritetinė valstybės sritis. Didžiulį susirūpinimą kelia prasidėjęs beprecedentis neterminuotas mokytojų streikas.

Švietimo sistemoje besiklostanti situacija kelia socialinę įtampą, liudija atsakingų valdžios institucijų ir švietimo bendruomenės dialogo stoką.

Mokytojų streikas yra legali, tačiau kraštutinė priemonė, daranti žalą visuomenės rimčiai.

Kodėl mokytojai šiandien gatvėse? Politinę atsakomybę dėl situacijos nacionalinio švietimo sistemoje turi prisiimti Švietimo ir mokslo ministrė.

Iškilo reali grėsmė devalvuoti valdančiosios koalicijos vyriausybės programos švietimo politikos nuostatas, kuriomis grindžiamas įsipareigojimas atkurti mokytojo, kaip „pagrindinio švietimo kaitos ir tobulinimo veiksnio, profesijos prestižą.‘

Dabartinis mokytojų statusas visuomenėje neatitinka mūsų, kaip vieno iš valdančiosios koalicijos parnerių lūkesčių.

Nėra objektyvaus pateisinimo, jog vyriausybės programoje numatytas siekis, kad mokytojo vidutinis darbo užmokestis būtų aukštesnis už šalies darbo užmokesčio vidurkį nėra įgyvendinamas planuojant valstybės biudžeto asignavimus švietimui.

Vidutinė mokytojo alga yra labai maža.

Todėl valdančiosios koalicijos partneriams siūlome šią šešių žingsnių darbotvarkę:

  1. Švietimo ministerija turi užtikrinti konstruktyvų dialogą su mokytojų profesinių sąjungų atstovais ir įtvirtinti socialinės darnos santykius švietimo sistemoje.
  2. Parlamente būtina įvertinti valstybinės švietimo 2013 – 2022 metų strategijos įgyvendinimą, priimti atnaujintą strateginių sisteminių sprendimų paketą, kuris iš esmės pradėtų pokyčius sustabarėjusioje švietimo sistemoje.
  3. Priimti iš esmės pertvarkytą mokytojų darbo užmokesčio nustatymo metodiką.
  4. Vyriausybė turi skirti papildomus asignavimus išskirtinai mokytojų atlyginimų pakėlimui nuo 2016 05 01.
  5. Atlikti Švietimo ir mokslo ministerijos funkcijų auditą.
  6. Pertvarkyti ydingą moksleivių aprūpinimo vadovėliais ir mokymo priemonėmis sistemą.